Er zijn steeds meer eisen rondom ISO-certificeringen. Heb jij eigenlijk goed in beeld waar jouw IT-partner je bij kan helpen?
Er zijn steeds meer eisen rondom ISO-certificeringen. Heb jij eigenlijk goed in beeld waar jouw IT-partner je bij kan helpen? Onze ervaring is dat klanten er meestal niet aan denken om de hulp van de eigen IT-leverancier in te schakelen wanneer ze bezig zijn met het verkrijgen van een bepaalde certificering. Terwijl dat best een goed idee is. Uiteraard heeft de leverancier geen invloed op de processen die bedacht zijn. Deze zijn immers ooit door de organisatie zelf opgesteld vanuit een bepaalde visie, meestal vanuit de directie met betrokken werkgroepen. En als het goed is zijn deze processen sturend binnen de organisatie. Het systeem, de ICT dus, mag hierin niet leidend zijn. ICT is ondersteunend qua rol en moet voldoen aan de processen die beschreven staan. Maar wanneer klanten hun processen met ons delen, dan kunnen wij wel een belangrijke adviesrol spelen. Bijvoorbeeld als er in jouw processen zaken beschreven staan over back-ups, data toegang, restore-procedures en data-integratie.
Vanuit de bij ons aanwezige kennis en kunde kunnen we een belangrijk licht werpen op de manier waarop dit beschreven staat. Niet alleen omdat we hier dag in dag uit mee bezig zijn, maar ook omdat we structureel bij veel verschillende bedrijven in de keuken mogen kijken. De ervaringen die we daar op doen nemen we mee naar onze andere klanten. IT is immers een vak dat nooit af is, er komen continu nieuwe kansen, maar ook bedreigingen op ons af. En als jij als bedrijf kunt laten zien dat je exact weet wat er speelt in de markt, dan helpt dit absoluut mee om de door jou gewenste ISO-certificering snel en blijvend rond te krijgen. Je kunt je voorstellen wat dat met het zelfvertrouwen binnen je organisatie doet. Weten waar je mee bezig bent geeft rust en vertrouwen en daarmee grip. Grip geeft werkplezier en dat ga je merken op de werkvloer.
Door op deze manier te kijken naar de band die je met je ICT-partner hebt, ga je de meerwaarde van deze relatie zien. En dat gaat je helpen bij het beheren, uitbouwen en inrichten van je infrastructuur. En daar horen uiteraard ook de juiste certificeringen bij. Misschien herken je wel het volgende: als je een gesprek met iemand hebt dan komt er veel informatie op je af. Het meeste is hooguit interessant of valt in de categorie nice to know, maar uit elk gesprek blijft je minstens één opmerking bij die je later wel écht verder kan helpen. Denk dan aan een nieuw inzicht, een bepaalde invalshoek van waaruit je nog niet naar je certificering gekeken had of gewoon een praktisch voorbeeld dat je directe handvatten geeft om een situatie slim bij de kop te pakken. Zo werkt het ook met de gesprekken die je met ons voert. Van de zaken die we met je delen, denk je bij het gros misschien: dat wist ik wel. Maar het is net die ene zin of opmerking die nieuw voor je is, die je echt verder helpt. Bijvoorbeeld bij het verkrijgen van de juiste ISO-certificering. Want ook voor een thema als dit geldt: alleen ga je misschien sneller, maar sámen kom je verder.
Wil je meer weten over wat ROOT als innovatieve partner voor jou kan betekenen of wil je gewoon even vrijblijvend overleggen? Neem dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht.
Neem contact op